Battle for Azeroth Dungeon Rehberi: Tol Dagor! | Gamesfrm.com
 

Battle for Azeroth Dungeon Rehberi: Tol Dagor!

RuLing

İşsiz Moderatör
Yönetici
Haber Editörü
Sosyal Editör
Katılım
28 May 2018
Mesajlar
3,895
Tepki puanı
222
Konum
Diyarbakır
Tol Dagor Kul Tiras’ın Tiragarde Sound bölgesinde yer alan bir zindan. 115’te Alliance oyuncularına, 120’de ise Horde oyucularına açılıyor. Konsept olarak bir hapishane olan bu zindan’ın boss dövüşleri, özellikle sonuncusu, alıştıklarımızdan biraz daha zor olabilir. Tabi bunlar hep perspektif meselesi. Tol Dagor içerisinde karşılaşacağınız bosslar The Sand Queen, Jes Howlis, Knight Captain Valyri ve Overseer Korgus.

The Sand Queen bölgesinde sizi bekleyen tehlikeler.
Tol Dagor zindanına hapishanenin kıyısında başlıyorsunuz. İndiğiniz sahil tehlikelerle dolu. Bir sürü küçük ve kolay halledilebilir yaratıkların bir önemi yok. Timsahlara dikkat etmeniz lazım. Sewer Vicejaw genellikle tank olan hedefini Massive Chomp ile her ısırdığında maksimum canını %5 azaltacak. Bu etki birikebilir. Tek timsaha karşı sıkıntı değil ama bir sürü saldırırsa bu etki çok ciddi problem yaratabilir.

Grup halinde gezen Silt Crab bir oyuncuyu hedef alıp yerine mıhlayacak ve hasar vermeye başlayacaklar. Güçlü alan etkili saldırılarla çok rahat temizleyebilirsiniz. Mythic+ yapacağınız zaman Bolstering etkisi altındaysanız biraz daha dikkat edebilirsiniz ama genel olarak sıkıntısız geçer buralar.


Tol Dagor ilk boss, The Sand Queen!
Tol Dagor: The Sand Queen Taktikleri!
Bu dövüşte oyuncuların durdukları yerler ve hareket kabiliyetleri çok etkili olacak. Dövüş sırasında boss etrafta bir sürü ufak kum tepesi yaratacak. Bunlar Sand Trap adlı tuzaklar. Üzerinden geçen oyuncular hasar alır, yukarı fırlar ve 4 saniye stun etkisinde kalır. Anlayacağınız, bunlar son derece pislik şeyler. Boss alanını önceden temizlediyseniz, sürekli yer değiştirerek daha temiz ve sıkıntısız bölgelerde dövüşe devam edebilirsiniz. Bu tuzaklar hedeflenebilirler ve hasar alabilirler. Yani onlara vurup, yok edip ortalığı temizleyebilirsiniz.

Bu temizlik önemli çünkü bir süre sonra Sand Queen bir süre geçtikten sonra tuzaklardan küçük böcekler çıkaracak. Bu böcekler her öldüğünde bossu Enrage etkisine sokar. Bu biriken etki hasarını ve vurma hızını %5 arttırır. Ancak etki 4 saniye sürer. Yüksek seviye mythic+ yaparsanız bu 4 saniye içerisinde tankın alacağı bir ya da iki darbe onu öldürebilir. Bu yüzden “soothe” büyülerine (sakinleştirici) sahip sınıflardan yararlanabilirsiniz ya da bir şekilde 4 saniyeyi darbe almadan geçirmenin bir yolunu bulabilirsiniz. Bunu yapmanın en etkili yöntemi boss yerin altındayken böcekleri öldürmek. Yer yüzüne çıkana kadar 4 saniye geçecektir.


Kanalizasyon girişi.
Yer altına gömüldükten sonra bir hedef seçip Upheaval ile ortaya çıkacak. Bundan kaçamazsınız. Hedef kimse gruptan uzaklaşmalı ki herkes hasar almasın.

Boss bazen Sandstorm özelliği ile kum fırtınası yaratacak. Bu fırtına oyuncuları belli bir yöne doğru iter. Tuzaklara doğru itilmemeye çalışın.

Dövüş bittikten sonra arkada iki tane kanalizasyon girişi olacak. Sağdakini seçip kanalizasyondan devam edin. Bu tünelde de önceden karşılaştığınız timsahlardan bir iki tane, çıktığınız odada da bir kaç tane sizi bekliyor olacak. Evet kanalizasyonda gezen timsah efsanesi World of Warcraft evreninde gerçek.

Tol Dagor hapishane bölgesi.
Bu bölge ilk bir kaç turda biraz karışık gelebilir ancak zamanla yolları çözersiniz. Bir sürü hapsedilmiş karakter göreceksiniz. Kanalizasyondan çıktıktan sonra ortalığı iyi arayın. Sağda solda anahtarlar olacak. Bu tek kullanımlık anahtarların her biri bir hücreyi açar. Bu yüzden hangi hücreleri açacağınızı iyi seçmelisiniz. Alliance oyuncuları içinde Alliance ırklarının olduğu, Horde ise Horde ırklarının olduğu hücreleri açarlarsa kurtardıkları kişiler herkese kalıcı buff verir.


Tol Dagor hapishane bölgesi.
Edinebileceğiniz dört tane buff var. %10 Strength ve Agility artışı, %10 Stamina artışı, %10 Intellect artışı ve Blessing of Wisdom (mana ve can dolduran). Artan anahtarlarınızı boss dövüşünü daha rahat bir hale getirmek için kullanabilirsiniz. Ancak ondan önce düşmanlardan biraz bahsedelim.

Blacktooth Arsonist hedefine Torch Strike ile vurup 16 saniye süren zamanlı hasar verecek. Dispel ile kaldırabilirsiniz. Birden fazla bu tip düşman olursa bu etki birikebilir. Bilge Rat Looter en yüksek agroya sahip hedefe ışınlanıp hızlı vurmaya başlar. Bilge Rat Speaker iki özellik yapıyor. ikisi de engellenebilir olduğundan sadece Watery Dome büyüsüne odaklanmalısınız. Yakındaki düşmanlara %75 hasar azaltan bir kalkan yaratacak. Bu etki 8 saniye sürecek. Bu engellenmezse spellsteal ve purge gibi büyülerle yok edebilirsiniz.

Bu bölgeler kalabalık olduğu için gereksiz düşman çekmemeye çalışın. Alan etkili büyüleriniz ortalıkta gezen tarafsız karakterleri de dövüşe dahil edebilir. Dikkatli olmalısınız.

Hapishanenin ikinci katındaki koridorlarla hep sağ tarafı işgal eden hücreler var. Elinizde anahtar kalmış ise içinde düşman olan bu hücreleri açıp temizleyebilirsiniz. Boss dövüşü sırasında bu hücreler açılacak ve bu düşmanlar bossa yardım edecek. Özellikle yüksek seviye mythic+ yaparken bunun önüne geçmekte fayda var.

Tol Dagor: Jes Howlis Taktikleri!
Hapishane mahkumlarından bir Worgen olan Jes Howlis ve kardeşi bu bölgenin büyük düşmanları. Üst kattaki hapishane bölgesinin sonunda başlayan dövüş iki kısımdan oluşuyor. Önce karşılaştığınız bölgede Jes Howlis ile dövüşeceksiniz. En tehlikeli özelliği Flahsing Daggers bütün gruba yüksek hasar verecek ve geriye fırlatacak. Bu özellik öldürebilir. Ancak görüş açısını keserseniz ektilenmezsiniz. Aynı şey Howling Fear adlı fear etkisine sokan özellik için de geçerli. Arkasına saklanabileceğiniz bir duvarın yakınında dövüşürseniz bunlar olurken hemen görüş açısını kesip korunabilirsiniz. Rastgele bir hedefe attığı Crippling Shiv zehirleyip %50 yavaşlatacak. Cure posion ile kaldırın yoksa diğer büyülerden kaçmak daha zor hale gelir.

Bir süre dövüştükten sonra Jes Howlis koridorda koşmaya başlıyor ve bütün hücreleri açarak ilerliyor. Eğer buraları temizlemediyseniz bir kaç mahkum ile dövüşmek zorunda kalacaksınız. Dolanıp en başa gittiğinde bir büyü yapmaya başlıyor. Hızlıca ilerleyip Motivating Cry adlı büyüyü engellemeniz lazım. Aktif olduğu her 2 saniye kendisini %10 güçlendiriyor. O sırada kardeşi Bobby Howlis de dövüşe dahil olacak.

Bobby Howlis kardeşi gibi Howling Fear ile sizi etkisiz hale getirmeye çalışacak. Benzer bir şekilde korunabilirsiniz. Bir hedefin üstüne zıplayıp 30 saniye boyunca Vicious Mauling ile saldırmaya başlayacak. Üzerine de bir kalkan açacak. Bu kalkan engelleme büyülerinden koruduğu için kalkanı indirmeniz lazım. Purge etkileri işe yarayacaktır. Dövüşte ilk öldürdüğünüz düşman Jes Howlis olursa kardeşi korkup dövüşü bırakır ve dövüş biter.

Knight Captain Valyri odasına giderken dikkat çekenler.
Dövüş bitince ilk başladığı yerde açılan kapıdan geçerek hücre kısmından çıkabilirsiniz. Yukarıya tırmanıyorsanız doğru yönde gidiyorsunuz demektir. Burada dikkat çeken düşmanlardan bir tanesi Ashvane Officer. Hedefini Handcuff ile hareketiz kılacak. Bu engellenebilir. Ashvane Jailer adlı düşmanlar ve Officer’lar Riot Shield açacak. Büyüleri yanısıtır ve %75 büyü hasarını azaltır. Bunu yaparken yerinden kımıldamayacağı için diğer düşmanları uzağa çekebilirsiniz. Böylece alan etkili büyüleri size yansıtmaz.

Ashvane Marine tankı hedefleyip Suppression Fire ile koni şeklinde ateş edecek. Bu özellik tankı takip ettiği için gruba bakmamasını sağlayın. Ashvane Flamecaster sürekli engellenmeli. Büyüleri tehlikeli. Bu bölgede ilerlerken tehlike alanlarından ve yanan varillerden uzak durmalısınız.

Balkon kısımlarına çıktığınız zaman ağır toplarla karşılaşacaksınız. Bu toplar kontrol edilebilir ancak ateş ettiğiniz alandaki dost ve düşman herkes ciddi hasar alır. Nişan alırken dikkatli olursanız grupları temizlemek için kullanabilirsiniz. Mage gibi alan etkili yavaşlatan büyülere sahip sınıflarla bunu rahatlıkla yapabilirsiniz. Uzaktaki grubu yavaşlatıp yaklaşmadan top yağmuruna tutabilirsiniz. Böylece bu kısımları rahat geçersiniz. Üçüncü bosstan sonra da bunlarla kaşrılaşacaksınız. Mythic+ sırasında etkili ilerleyebilmek için bunların kullanımına alışmalısınız.

Tol Dagor: Knight Captain Valyri Taktikleri!

Valyri ve varilleri!
Boss odasında 4 tane varil olacak. Bu varilleri kaldırıp yerlerini değiştirebilirsiniz. Dövüş sırasında rastgele bölgeler yanmaya başlayacak. İçinde varil varsa bir süre sonra alev alır ve sonrasında büyük bir patlama yaratır. Bu patlama alanları geniş olduğu için odanın güvenli köşelerini bulmanız gerekecek. Ya da variller yanmadan kaldırıp alanın dışına koyabilirsiniz. Variller patlayana kadar odada kalacakları için sürekli bunu yapmak zor olabilir. Patladıkları zaman yerine yenileri gelecek. Sürekli 4 varil ile uğraşacaksınız. Bir kaç varilin patlaması kaçınılmaz olacak. Zincirleme patlamalar yaratabilir ve kaçmak zor olur. Zincirleme patlamanın alanını daraltmak istiyorsanız bütün varilleri aynı noktada toplatıp bırakabilirsiniz.

Valyri’nin üç büyüsü var. Ignition odada rastgele noktaların altına halka yaratıyor. Bu bölgeler bir süre sonra patlıyor. Patlamada kalan oyuncular muhtemelen ölecek. Bunların içinde variller olabilir ve patlamalar varillerin tutuşmasını sağlar.

Bir varilin olduğu yere Cinderflame büyüsü yapacak. 7 saniyelik bir hazırlıktan sonra o noktaya doğru koni şeklinde alev püskürtüp etki alanındaki bütün varilleri tutuşturacak. Varilleri çekip önünden kaçmanız için 7 saniyeniz var. Eğer durduğunuz yer uzaktaysa ve güvenli olacağını düşünüyorsanız bununla uğraşmak zorunda değilsiniz.

Fuselighter bir oyuncuya 5 saniye sürek bir etki bırakacak. 5 saniye boyunca sürekli hasar alan oyuncular o sırada varil taşıyorlar ise varili düşürecekler ve alev alacak. Dispe ile bu etki kaldırılabilir.

Bu dövüşte zincirleme patlamalardan kaçabildiğiniz sürece sıkıntı yaşamazsınız. Bu da odanın bütün köşeleri arasında sürekli hareket halinde olmayı gerektirecek.

Overseer Korgus yolundaki düşmanlar.
Bu odada işiniz bittikten sonra yine toplarla oynama imkanınız olacak. Eğer işler yolunda gitmezse ve dövüşmek zorunda kalırsanız dikkat etmeniz gereken iki düşman var.

Ashvane Warden adlı düşmanlar kendilerini Heavily Armed ile güçlendirecekler. %100 hasar artışına sahip olurlar ama %50 yavaşlarlar. Bu düşmanlara karşı ayakta durmakta zorlanan tank oyuncular kaçarak (kite) etkinin geçmesini bekleyebilir. Bu noktada kaçmanız gereken büyüsü Lockdown. 2.5 saniye süren bir hazırlıktan sonra yakınındaki herkesin hareketini engelleyecek. Tank buna yakalanırsa güçlenmiş düşmandan dayak yemeye başlar. Neyseki 2.5 saniye bunun etki alanından kaçmaya yeterli bir süre.

Benzer alan etkili bir büyü Ashvane Priest tarafından da yapılıyor. Righteous Flames alanından uzaklaşmanız için 3 saniyeniz olacak. Aksi taktirde hasar alırsınız ve üzerinizde 8 saniyelik hasar etkisi kalır. Bu düşmanların Inner Flames büyüleri engellenmelidir. Inner Flames diğer düşmanların her saniye %10 iyileşmelerini sağlar ve hasarlarını %5 arttırır.

Bu yoldaki mücadele bittikten sonra teras katına, Tol Dagor son bossu olan Korgus’un yanına çıkabilirsiniz.

Tol Dagor: Overseer Korgus Taktikleri!
Bu zor bir dövüş. Özellikle oynarken sürekli zıplamayı seven oyuncular çok sinirlenecekler. Heroic ve daha ileri zorluk seviyelerinde (bu rehberi okuyorsanız zaten daha kolayını yapmıyorsunuzdur) dövüş başladığı zaman ekranınızda bir bar çıkacak. Yaptığınız her yürüme ve zıplama hareketi bunun hızlıca dolmasını sağlayacak. Zamanla yavaş yavaş azalır ancak şaşırtıcı hızda dolabilir. Tamamıyla dolduğu zaman oyuncu 8 saniye stun etkisinde hareketsiz kalır ve bar sıfırlanır. 8 saniye ölümcül bir süre olabilir, özellikle diğer özellikler ateşlenirken bu sebepten dolayı yakalanmak kesin ölüm demek. Alanda bir sürü top var bunların herhangi birinden darbeler gelebilir.


Cross Ingition tehlikeli ve güvenli alanlar.
Bossa doğru giderken bu barın dolmaması için dövüşe başlamadan önce köşelerden birini seçmenizi ve yakın menzilli dövüşçülerin oraya konuşlanmasını tavsiye ediyoruz. Nerede durduğunuz fark etmez yeter ki arkanızı sağlam bir yere verin. Çünkü boss iki hedef seçecek ve bu iki hedefin etrafında ufak bir halka olacak. Bir kaç saniye sonra bir patlama meydana gelecek ve halka içindeki herkes geriye fırlatılacak.

Arkanızı duvara verirseniz çok uzaklaşmazsınız ve yerinize dönmek için hareket etmek zorunda kalmazsınız. Bu hareketlerin hepsi barı doldurur.

Diğer özellikler:
Bu dövüş sırasında hareket etmeniz gerekecek bu yüzden nerelerde hareket edeceğinizi iyi seçmeniz lazım. Cross Ignition ile bir sürü koni şeklinde alan yaratacak. Bir boş bir dolu şeklinde giden bu alanları koyu renklerinden tanıyabilirsiniz. Temiz alanlara geçin yoksa ölümcül miktarda hasar alırsınız.


Deadeye oku!
Hedef oyuncuya doğru uzun bir süre nişan alıp Deadeye ile ateş edecek. Deadeye özelliğinin gideceği yön bir ok ile gösteriliyor. Bunun çarptığı oyuncu yüksek hasar aldıktan sonra geriye fırlatılır. Arkanızı duvara vermelisiniz. Vurulan oyunca 1.3 dakika süren ve bir sonraki Deadeye’ın hasarını %500 arttıran bir etki altında kalır. İkinci defa vurulmak ölümü garantiler. Bu mermi bir hedefe doğru gidecek olsa da yolunda duran başka bir oyuncuya çarpabilir. Böylece aynı oyuncu tekrar hedeflendiği zaman başkası önüne geçebilir. Paladin gibi sıfır hasar almasını sağlayan özelliklere sahip oyuncular potansiyel olarak mermiyi iki defa engelleyebilirler.

Ortama dikkat etmenizi gerektiren en önemli özellik Massive Blast. Bu alanda bir sürü topun olduğunu göreceksiniz. Bazen rastgele bir top bir noktaya doğru dönecek ve ateş edecek. 4 saniye hazırlanma süresinden sonra sonra önündeki koni şeklinde bir alana çok yüksek hasar verip geriye fırlatır. Buna yakalanırsanız ölme ihtimaliniz çok yüksek. Dövüşte olan biten diğer şeylere odaklanırken bu topların varlığını bir an için unutmak kolay olabilir. Beklemediğiniz bir anda beklemediğiniz bir yerden bu darbeyi ilk bir kaç denemede yerseniz şaşırmayın.
 
Üst